Bevat Gmail een functie voor het instellen van een afwezigheidsbericht?

Ja, in Gmail kunt u een 'automatisch antwoord' instellen dat vergelijkbaar is met de 'Out of Office'-functie in Outlook of Lotus Notes.

  1. Open Gmail.
  2. Klik rechtsboven op het tandwiel.
  3. Selecteer Instellingen.
  4. Scrol omlaag naar het gedeelte Automatisch antwoord (blijf op het tabblad 'Algemeen').
  5. Selecteer Automatisch antwoord is ingeschakeld.
  6. Vul de datums, het onderwerp en een bericht in.
  7. Je kunt ook bepalen wie je automatische antwoord krijgt:
    • Vink het vakje aan naast Alleen een antwoord sturen naar personen die in mijn lijst met contacten voorkomen als je niet wilt dat iedereen die je e-mail stuurt, weet dat je geen toegang hebt tot je e-mail.
    • Als je Google Apps gebruikt, zie je ook een optie om alleen een antwoord te verzenden naar mensen in je domein. Als je beide vakjes inschakelt, ontvangen alleen de mensen uit je contactpersonen en in je domein het automatische antwoord.
  8. Klik onder aan de pagina op Wijzigingen opslaan.

Als u via uw instellingen een persoonlijke handtekening hebt ingeschakeld, wordt deze automatisch door Gmail onder aan het automatische antwoord toegevoegd.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0