Uw bestanden organiseren

Er bevinden zich waarschijnlijk heel veel bestanden in Mijn schijf en anders zal al het al snel zo ver zijn. U kunt uw bestanden op inhoud in verschillende mappen onderbrengen, net zoals u op uw computer doet.

Map maken in Google Drive op internet

  1. Klik op de rode knop met de tekst Maken en selecteer vervolgens Map:
  2. Voer een naam in voor de map en klik op OK. Uw nieuwe map wordt nu gemaakt in Mijn schijf:

Tip: als Mijn schijf (of een map in Mijn schijf) op het scherm wordt weergegeven, kunt u ook klikken op het pictogram Nieuwe map om een map te maken in uw huidige locatie:



Bestanden naar een map verplaatsen

  1. Selecteer het vakje voor het item (of de items) die u wilt verplaatsen.
  2. Klik op het mappictogram:
  3. Selecteer in het dialoogvenster Organiseren de map waar u uw items naartoe wilt verplaatsen:

    Tip: wilt u uw bestand (of bestanden) in meerdere mappen opslaan? Selecteer alle plaatsen waar u het item terug wilt kunnen vinden met de Ctrl- of de Command-toets.
  4. Klik op Wijzigingen toepassen.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0