E-Mailmachtiging

Met een Gmail-machtiging kunt u namens uw manager het volgende doen:

  • Nieuwe berichten versturen
  • Berichten beantwoorden
  • Berichten beheren, bijvoorbeeld door labels te maken en toe te passen, filters in te stellen, berichten te archiveren of berichten te verwijderen.

In het Gmail-account van uw manager kunt u het volgende echter niet doen:

  • De instellingen van het e-mailaccount wijzigen (waaronder het delegeren van e-mail van uw manager naar een andere gebruiker)
  • Chatberichten versturen en ontvangen
  • Takenlijsten gebruiken
  • Gmail Labs gebruiken (uw eigen labs of labs die uw manager heeft ingeschakeld)
  • Gmail-thema's wijzigen
  • Offline Gmail gebruiken

E-mailmachtiging instellen

Voordat u de e-mail van uw manager (of de e-mail van een andere werknemer) kunt beheren, moet u eerst toegang krijgen tot zijn of haar Gmail-account. Ga hiervoor als volgt te werk:

  1. Laat de manager zich aanmelden bij zijn of haar Gmail-account.
  2. Selecteer in het Gmail-venster van uw manager Instellingen in de vervolgkeuzelijst onder het tandwielpictogram.
  3. Selecteer het tabblad Accounts en klik onder Toegang verlenen tot je account op Nieuwe account toevoegen. (Uw manager kan er ook voor kiezen conversaties als gelezen of ongelezen te markeren wanneer gemachtigden deze openen.)
  4. Typ in het veld E-mailadres uw primaire adres en klik op Volgende stap.
  5. Klik in het bevestigingsvak op E-mail verzenden om toegang te verlenen.
  6. Meld u aan bij uw Gmail-account.
  7. Open het bevestigingsbericht en klik op de acceptatielink om gedelegeerde Gmail te activeren.

U heeft nu toegang tot het Gmail-account van uw manager.

Opmerking: het kan even duren voordat de delegatiewijziging van kracht is.

E-Mail verzenden namens uw manager

Nadat u toegang tot het Gmail-account van uw manager heeft ingesteld, kunt u dit account benaderen vanuit uw eigen account. Ga hiervoor als volgt te werk:

  1. Meld u aan bij uw Gmail-account.
  2. Klik in de rechterbovenhoek van de pagina op de vervolgkeuzepijl naast uw e-mailadres en selecteer Account schakelen.

  3. Selecteer het adres van uw manager. Bijvoorbeeld:
  4. Er wordt een nieuw Gmail-venster (of tabblad, afhankelijk van uw browser) geopend met de e-mail van uw manager. U kunt nu berichten verzenden en beheren namens uw manager.

Hoe berichten worden weergegeven voor ontvangers

Wanneer u een bericht via het account van uw manager verzendt, wordt het bericht in het Postvak IN van de ontvanger vermeld alsof het door uw manager is verzonden. In het bericht zelf zien ontvangers echter dat u het bericht namens uw manager heeft verzonden.

Bekijk onderstaand voorbeeld:

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0