Veelgestelde vragen

Waarom is het belangrijk dat ik toegang heb tot deze gegevens?

Het is belangrijk dat u uw Google-gegevens kunt openen wanneer en waar u wilt. Of u de gegevens nu wilt importeren in een andere service of gewoon een kopie wilt maken voor uw archieven.

Mensen kijken meestal niet of ze hun gegevens uit een product kunnen halen totdat ze besluiten dat ze het willen verlaten. Daarom raden we u altijd aan uzelf de volgende drie vragen te stellen voordat u een product gaat gebruiken dat uw gegevens bewaart:

  • Kan ik mijn gegevens eruit halen in een open, interoperabele, draagbare indeling?
  • Hoeveel geld kost het om mijn gegevens er weer uit te halen?
  • Hoeveel tijd kost het om mijn gegevens eruit te halen?

De ideale antwoorden op deze vragen zijn:

  • Ja.
  • Niet meer dan ik nu al betaal.
  • Zo min mogelijk.

Er zouden geen extra kosten moeten worden berekend om uw gegevens te exporteren. Als het daarnaast weken duurt om uw gegevens te verzamelen, is dit niet veel anders dan wanneer u uw gegevens er helemaal niet uit zou kunnen halen.

Wat is dit? Hoe werkt het?
Vanuit uw accountinstellingen kunt u snel en eenvoudig gegevens downloaden die u in een aantal Google-producten heeft gemaakt (of geïmporteerd). Gegevens worden geleverd in een groot aantal open, draagbare indelingen, dus u kunt de gegevens gemakkelijk importeren in andere internetservices. We exporteren uw contacten bijvoorbeeld in de indeling vCard die wordt ondersteund door de meest populaire e-mailprogramma's, waaronder Apple Mail en Microsoft Outlook.

Waarom kost het zoveel tijd om een archief te maken?
De tijd die nodig is om een archief te maken, is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de hoeveelheid gegevens die u heeft opgeslagen op de service waar u uw gegevens uithaalt. Onze service werkt zo snel mogelijk om uw archief te maken en verzendt u een e-mail wanneer uw archief is voltooid, zodat u kunt beginnen het te downloaden.

Waarom is mijn archief opgedeeld in meerdere zip-bestanden?
Zip-bestanden kunnen maximaal 2 GB groot zijn, dus archieven die groter zijn dan 2 GB worden gesplitst in meerdere zip-bestand. Als u de indeling .tgz of .tbz selecteert voor uw archief, geldt een groottebeperking van 50 GB, en is de kans dat uw archief wordt opgesplitst dus veel kleiner. Er is mogelijk speciale software nodig om een tgz- of tbz-archief te kunnen openen.

Waarom vervallen mijn archieven?
Na een bepaalde periode is het waarschijnlijk logischer een nieuw archief te maken met uw meest recente gegevens dan een oud archief te downloaden. Dit hulpprogramma is niet bedoeld als opslagfaciliteit, maar slechts als middel om uw gegevens te openen. We bewaren het archief dus alleen zo lang als nodig is om u de mogelijkheid te geven het op te halen. Het vervallen van uw archief betekent echter niet dat de gegevens zijn vervallen en u ondervindt geen veranderingen in het gebruik van Google-services vanwege het vervallen van uw archief.

Mijn archief is niet vervallen, maar ik kan het niet downloaden. Waarom niet?
Om misbruik te voorkomen, mag hetzelfde archief slechts vijf keer worden gedownload.

Waarom kan ik op één dag geen onbeperkt aantal archieven maken?
Deze service is ontworpen om incidenteel een kopie van uw gegevens vanaf Google op te halen. De service wordt voornamelijk gebruikt om een back-up van uw gegevens te maken of om uw gegevens naar een andere service te importeren. Om ervoor te zorgen dat dit bronintensieve proces altijd beschikbaar is voor onze gebruikers, beperken we het aantal archieven dat één gebruiker in een periode van 24 uur kan maken.

Welke indelingen worden gebruikt voor mijn geëxporteerde gegevens?
Waar mogelijk gebruiken we open indelingen voor uw gegevens die ondersteund worden door vergelijkbare niet-Google-services.

Welke indeling moet ik gebruiken voor mijn gegevens?
De indeling u moet gebruiken, is afhankelijk van de service, het type gegevens en uw beoogde gebruik van de gegevens. We hebben standaard bestandstypen geselecteerd waarvan we denken dat deze het meest nuttig en draagbaar zijn, maar we bieden vaak extra opties.

Wanneer kunnen gegevens uit Google-producten die hier niet worden vermeld, worden gedownload?
We doen ons best producten zo snel mogelijk toe te voegen, maar zelfs als de gegevens van een product niet beschikbaar zijn via deze service, is er meestal wel een manier om aan uw gegevens te komen. Als u op zoek bent naar een bepaalde service, laat u Google dit weten.

Waarom moet ik mijn wachtwoord opnieuw opgeven wanneer ik mijn archief probeer te downloaden?
De veiligheid van uw gegevens is ontzettend belangrijk, dus wanneer u een archief maakt, willen we er zeker van zijn dat ude persoon bent die de gegevens downloadt. Om hiervoor te zorgen, vragen we u uw Google-inloggegevens opnieuw te verifiëren als u dit onlangs niet heeft gedaan. We begrijpen dat dit onhandig is, maar het is belangrijk deze extra voorzorgsmaatregelen te nemen wanneer het om uw gegevens gaat.

Als u authenticatie in twee stappen heeft ingeschakeld in uw account, kunt u ook om een aanvullende verificatiecode worden gevraagd die we naar uw telefoon verzenden.

Ik heb geprobeerd een archief te maken en het werkte niet. Wat moet ik nu doen?
Om te beginnen, onze excuses voor het ongemak. Probeer het archief opnieuw te maken. Als het probleem blijft optreden, laat u Google dit weten, zodat we het probleem kunnen onderzoeken.

Wat zijn HTML-microformats?
Microformats zijn extra informatiefragmenten die zijn ingesloten in HTML-documenten om een apparaat te helpen het type informatie in het bestand te begrijpen. Bij de meeste HTML-bestanden in uw archief zijn de microformatgegevens ingesloten om het voor een apparaat gemakkelijk te maken de opgeslagen informatie te parseren. Deze informatie heeft geen invloed op de manier waarop het bestand eruit ziet wanneer het in een webbrowser wordt bekeken.

Meer informatie over microformats.

Hoe behoud ik mijn Gmail-labels als ik mijn mail exporteer?
Wanneer u uw mail exporteert vanuit Gmail, worden de labels van elk bericht behouden in een speciale X-Gmail-Labels-header in CSV-indeling. Hoewel er momenteel geen e-mailclients zijn die deze header herkennen, kunnen voor de meeste e-mailclients extensies worden geschreven waarmee gebruik kan worden gemaakt van deze gegevens.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0