De Google Drive- of Gmail-gegevens van een gebruiker herstellen

U kunt verwijderde Google Drive-bestanden of Gmail-berichten herstellen voor één of meer gebruikers, binnen een datumbereik dat u specificeert. Dit zorgt ervoor dat, als een gebruiker per ongeluk belangrijke gegevens verwijdert, deze gegevens niet permanent verloren gaan.

Opmerking: als een gebruiker een bestand verwijdert in Drive of een bericht verwijdert uit het postvak IN van Gmail, wordt het item naar de Prullenbak verplaatst. Daar kan een gebruiker het item eenvoudig herstellen. Als de gebruiker of het systeem de Prullenbak leegmaakt, wordt het item echt verwijderd. U kunt het verwijderde item dan herstellen.

Neem het volgende in overweging bij het herstellen van verwijderde gegevens:

  • U kunt gegevens herstellen voor een individuele gebruiker op de gebruikersgegevenspagina van die gebruiker, of voor maximaal 10 gebruikers tegelijk op de pagina met de Gebruikerslijst.
  • U kunt een datumbereik selecteren om gegevens van maximaal 25 dagen geleden te herstellen.
    Opmerking: De data die u selecteert, zijn de data waarop een bericht is verwijderd.
  • Als een gebruiker anderen toegang heeft gegeven tot een Drive-item, wordt die toegang niet hersteld als u het item herstelt. De gebruiker kan indien nodig de toegang opnieuw inschakelen.
Opmerking als uw Google Apps-account Drive-opslagquota bevat voor gebruikers, kunt u de bestanden van een gebruiker niet herstellen als de Drive van die gebruiker vol is.

Ga als volgt te werk om gegevens te herstellen voor een individuele gebruiker:

  1. Ga naar admin.google.com.
  2. Klik op Gebruikers en klik vervolgens op de individuele gebruikersnaam. Of zoek naar de gebruiker in het zoekvak.
  3. Klik op .
  4. Selecteer het datumbereik voor de gegevens die u wilt herstellen.
  5. Selecteer het soort gegevens dat u wilt herstellen: Drive of Gmail.
    Opmerking: als u het datumbereik leeg laat of geen gegevenstype selecteert, krijgt u een foutmelding.
  6. Klik op Gegevens herstellen.
  7. Klik op het statusscherm op Sluiten.

Ga als volgt te werk om gegevens te herstellen voor meerdere gebruikers:

  1. Ga naar admin.google.com.
  2. Klik op Gebruikers.
  3. Vink het vakje aan links van de naam van elke gebruiker waarvoor u gegevens wilt herstellen.
    Opmerking: u kunt maximaal 10 gebruikers selecteren. Als u meer dan 10 gebruikers selecteert, verdwijnt de hersteloptie.
  4. Klik op .
  5. Selecteer het datumbereik voor de bestanden die u wilt herstellen.
  6. Selecteer het soort gegevens dat u wilt herstellen: Drive of Gmail.
    Opmerking: als u het datumbereik leeg laat of geen gegevenstype selecteert, krijgt u een foutmelding.
  7. Klik op Gegevens herstellen.
  8. Klik op het statusscherm op Sluiten.

Ga naar de Drive-map of het Gmail-postvak IN van de gebruiker om te controleren of de items zijn hersteld. Het kan maximaal één uur duren voordat herstelde berichten of bestanden verschijnen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0