Starten met Wildix Collaboration en de Zendesk app

 

Deze instructie is geschreven voor het starten met Wildix collaboration en een volledige telefonie integratie in Zendesk. 

Downloaden van Collaboration

Wildix Collaboration kan gebruikt worden op Windows, macOS en Linux computers en op iOS en Android apparaten. Voor ieder platform is een eigen applicatie te installeren.

Belangrijk! Afhankelijk van de instellingen en/of configuratie van het apparaat kan het nodig zijn om beheerdersrechten te hebben om de applicatie te installeren. Neem contact op met de beheerder van het apparaat indien de installatie om deze reden niet voltooid wordt.

 

Inloggen op Collaboration

Wildix Collaboration kan worden gebruik vanuit de applicaties zoals beschreven in het artikel hierboven of direct in de internet browser (Google Chrome). Indien gebruik wordt gemaakt van de applicaties dient bij het domein (domein organisatie).wildixin.com te worden gebruikt. Bij het gebruik direct vanuit de internet browser kan Collaboration worden geopend om de volgende URL te openen: https://(domein organisatie).wildixin.com

 

 

Gebruikers dienen in te loggen met hun extensie nummer en hun wachtwoord. Indien het wachtwoord of extensie onbekend is kan een manager deze voorzien en/of een nieuw wachtwoord aanvragen.

 

Optioneel: Installeren van extensies

Gebruikers die bellen via een Windows of macOS computer kunnen ervoor kiezen om aanvullende extensies te installeren.

De Extensie voor headset integratie (4) is aanbevolen indien er gebeld wordt met een USB headset. Deze extensie zal ervoor zorgen dat toetsen op de headset functioneren met Wildix Collaboration maar deze extensie is niet critisch in het gebruik.
Managers kunnen ook Integratie dienst (3) installeren indien CDRview geopend dient te worden voor analyses van het belgedrag.

  1. Ga naar het Instellingen (1) menu 
  2. Kies Extensies (2) in het menu aan de linkerzijde
  3. Kies de gewenste Extensie om te installeren

 

CleanShot_2020-05-27_at_14.52.32.png

 

Instellen en testen van Collaboration op een Windows of macOS computer

Voordat gestart wordt met het bellen dient een zogeheten Echo Test uitgevoerd te worden en de juiste headset geselecteerd te worden.

  1. Ga naar het Instellingen (1) menu
  2. Kies Web Phone (2) in het menu aan de linkerzijde
  3. Selecteer de gewenste headset bij Luidsprekers (3) en Microfoon (4).
  4. Kies Opslaan en daarna Echo Test (5)

 

CleanShot_2020-05-27_at_14.56.23.png

Een nieuw telefoongesprek zal worden geopend waarin de gebruiker kan spreken en zichzelf terug zou moeten kunnen horen na de toon. Indien de gebruiker zichzelf niet kan terughoren is er een technisch probleem en dient hierover met IT contact te worden opgenomen.

 

Gebruik headset

Bij het gebruik van een headset kan zowel USB als een 3,5 mm jack stekker worden gebruikt. Bij een 3,5 mm jack stekker dient de gebruiker er rekening mee te houden dat er geen bediening via de headset mogelijk is zoals dit bij USB wel mogelijk is. Selecteer in collaboration bij luidsprekers en microfoon intern of default wanneer een 3,5 mm jack stekker wordt gebruikt. Tevens kan de 3,5 mm jack stekker bij veel iOS en Android apparaten gebruikt worden, eventueel met een converter zoals veelal meegeleverd bij het mobiele apparaat.

 

mceclip0.png

 

Verbindings- en/of kwaliteitsproblemen

Indien er vanuit een andere omgeving dan een werkomgeving wordt gewerkt kunnen er verbindings- en kwaliteitsproblemen ontstaan. Deze scenario's verschillen per verbinding die op dat moment gebruikt wordt en worden veelal veroorzaakt door problemen op het netwerk.

 

  • iOS of Android apparaat
    Indien er problemen optreden bij gebruik van WiFi probeer gebruik te maken van een ander WiFi netwerk of bij voorkeur een 4G verbinding.

 

  • Windows, macOS of Linux computer
    Indien er problemen optreden bij gebruik van WiFi probeer gebruik te maken van een ander WiFi netwerk of bij voorkeur een bekabelde netwerkverbinding. 

 

Belangrijk! Tijdens het gebruik van Wildix Collaboration raden wij het gebruik van streamingdiensten zoals Spotify, Netflix en YouTube alsmede spelcomputers en andere diensten die veel internetcapaciteit gebruiken sterk af.

 

Selecteren van het apparaat

In Wildix Collaboration kan het apparaat gekozen worden waarmee de gebruiker wenst te bellen. Mobiele apparaten zoals een iOS en Android apparaat staan enkel in deze lijst als de mobiele applicaties geopend zijn bijvoorbeeld als Wildix iOS. Daarnaast kan ook via een Windows of macOS computer gebeld worden door Web te kiezen.

 

Indien Any / Alle geselecteerd is zal dit ervoor zorgen dat bij inkomende gesprekken eerst een apparaat gekozen moet worden in Collaboration. Voor uitgaande gesprekken zal dit ervoor zorgen dat alle apparaten eerst gebeld worden voordat het gesprek opgezet zal worden. Wij adviseren om altijd een apparaat te kiezen en geen Any / Alle optie te gebruiken.

 

Wildix for Zendesk

In Zendesk dient een gebruiker in te loggen op Wildix om de telefoon integratie te gebruiken. Hiervoor kiest de gebruiker het Telefoon Icoon in de balk rechtsboven in Zendesk. Hierna klikt de gebruiker op Login on Wildix.

 

 

De gebruiker vult in het popup zijn of haar extensie en wachtwoord in.

 

Zodra de gebruiker is ingelogd kan er via het Profiel Menu rechtsboven, het gewenste apparaat kiezen onder Devices om mee te bellen.

 

 

Veel plezier met de applicatie voor vragen en/of opmerkingen stuur uw reacties

naar : help@pluscloud.nl of bel naar +31(0)40-4014000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0