Standaard wordt er geprobeerd alle gebruikers die onderdeel uitmaken van een Call Group (Wachtrij) een gesprek toe te wijzen. Om te voorkomen dat gesprekken onnodig vertraagd worden bij het toekennen van een gesprek in een Call Group is het belangrijk om de instelling Unavailable on DND / Away ingeschakeld te houden. Wanneer deze instelling niet is geactiveerd in zal het systeem eerst het gesprek toewijzen aan onbeschikbare gebruikers als zij de volgende zijn om het gesprek aan toe te wijzen. Dit kan voornamelijk gebeuren wanneer gebruikers Web Push inschakelen of gebruik maken van de Mobiele App. Om te voorkomen dat dergelijke gesprekken worden toegekend wanneer een gebruiker hun account op DND of Afwezig heeft staan moet de gebruiker de volgende stappen doorlopen:
- Open Collaboration en log in met je persoonlijke account
- Ga naar Instellingen en selecteer het tabblad Contact Center.
- Zet de schakelaar AAN voor de instelling Unavailable on DND / Away.
- Zet de schakelaar AAN voor de instelling Sign-on.
- Bevestig met de knop Opslaan.
Wij adviseren gebruikers die enkel werken in Call Groups om ook Gesprek Weigeren in te schakelen bij de statussen Afwezig en DND onder de Functie instellingen.