Vooraf ingestelde Presence statussen activeren

Vooraf ingestelde Presence statussen (Custom Presence statuses)helpen bij het snel kunnen activeren van specifieke statussen die passend zijn bij jouw activiteiten. De vooraf ingestelde statussen worden gebruik voor bijvoorbeeld lunch pauzes, conference calls, Out of Office en overige herhalende gebeurtenissen waarbij je niet beschikbaar bent. Een aangepaste status dient een ingebouwde Presence status te bevatten samen met een Presence bericht, optioneel kan een vervaltijd hierbij toegevoegd worden om het account automatisch terug te zetten naar Beschikbaar.

Voor instellen van een vooraf ingestelde Presence status kan je de volgende stappen volgen:

  1. Open Collaboration en log in met je persoonlijke account
  2. Ga naar Instellingen en selecteer het tabblad Chat / Presence.
  3. Onder de optie Custom statuses selecteer eerst een ingebouwde Presence status en voer een Presence bericht in.
  4. Optioneel, activeer de schakelaar om een vervaltijd te gebruiken. Je kunt nu de Presence tijd in uren en minuten toevoegen.
  5. Bevestig met de knop Opslaan.
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0