Belangrijk! Het bellen van hulpdiensten is beschikbaar in een beperkt aantal landen!
Je kunt hulp krijgen in het geval van een noodgeval door de hulpdiensten te bellen op het nummer 112. Voor gesprekken naar hulpdiensten via Wildix Collaboration gelden enkele beperkingen vergeleken met vaste- en mobiele aansluitingen. De volgende landen worden momenteel ondersteund voor het bellen van hulpdiensten:
- Nederland
- België
Op aanvraag kunnen gesprekken naar hulpdiensten in de volgende landen worden geactiveerd:
- Duitsland
- Frankrijk
Voor landen waar geen directe ondersteuning aanwezig is voor het bellen naar hulpdiensten kunnen klanten ervoor kiezen om een lokale en fysieke media gateway te installeren die de vaste aansluiting in verbinding legt met Wildix Cloud.
Wanneer je fysieke toestellen plaatst in landen waar geen gesprekken naar de hulpdiensten geplaatst kunnen worden adviseren wij dit met een label op het toestel te vermelden.
In het geval van een stroomstoring, een verbroken internetverbinding of een storing zijn noodoproepen niet beschikbaar. Gebruik in plaats daarvan een andere telefoon om de hulpdiensten te bellen. Met elke telefoon, inclusief mobiele telefoons zonder account of abonnement, kun je hulpdiensten bellen en in contact komen met hulpverleners.
Tips om hulpdiensten te bellen
- Zorg ervoor dat je je huidige locatie en telefoonnummer kunt doorgeven aan de telefonist, aangezien deze informatie niet altijd beschikbaar is.
- Blijf aan de lijn. Hang niet op totdat de telefonist zegt dat je dit kunt doen. Als de verbinding wordt verbroken, bel je terug.