In deze instructie wordt in eenvoudige stappen uitgelegd hoe je kunt bellen met de Wildix voor Zendesk integratie. De meest voorkomende functies worden behandeld, voor de functies die niet worden beschreven raadpleeg de "Get help" knop links onderaan in collaboration of kijk op onze help pagina.
In deze instructie komen de volgende onderwerpen aanbod:
- Inloggen in collaboration.
- Instellen van de headset.
- Contact center
- Wildix collaboration
- Overzicht van collega's verdeeld in groepen of afdelingen
- Overzicht van de sneltoetsen
- Inloggen Wildix voor Zendesk app
- Bellen met de Wildix voor Zendesk app
- Inkomend gesprek
- Opname na gesprek in ticket
- Inkomend gesprek doorverbinden
Wildix voor Zendesk zorgt voor callcenter functionaliteiten en geef je het gereedschap om controle te krijgen over jouw telefoonsysteem.
Voordat je kunt bellen ontvang je per e-mail de link en de inloggegevens voor de onlineomgeving van Wildix collaboration. Deze applicatie is nodig om te kunnen bellen in Zendesk.
Wildix Collaboration start je vanuit de browser, gebruik hiervoor altijd de Chrome browser voor een optimale ervaring en zorg dat je altijd bent ingelogd in collaboration wanneer er gebeld wordt in de Wildix Zendesk applicatie.
Inloggen in collaboration.
Inloggen kan op drie manieren, zowel met een Google mail account of een Microsoftoffice 365 account. In de welkomstmail ontvang je het wachtwoord en het extensienummer om in te loggen. Het extensienummer is jouw verkort telefoonnummer waarmee je voor jouw collega's bereikbaar bent.
- Inloggen met een Google mail account
- Inloggen met een Office 365 account
- Extensie (verkort kiesnummer) invoeren
- Wachtwoord
- Opslaan van het wachtwoord en extensie nummer
Instellen van de headset.
Na te zijn ingelogd is een controle nodig om de headset in te stellen en te testen met de echo toets. Is de headset aangesloten ga dan naar instellingen en volg de instellingen.
- Ga naar instellingen
- Kies Web Phone
- Geluid wat over de speakers van de headset gaat
- Het overgaan van de beltoon over de headset of via de speakers van de computer/laptop
- Kies microfoon van de aangesloten headset
- Indien nodig stel hier de camera via laptop of Computer in
- Echo test om te controleren of zowel microfoon als headset goed staan ingesteld
- Sla de instellingen op
Contact center
Wanneer jouw organisatie gebruik maakt van dynamische of vaste belgroepen dan heb je de mogelijkheid bij een dynamische belgroep om zelf in- en uit te loggen op de belgroep. Deze instelling doe je onder Contact center, zorg ervoor dat je bent ingelogd “sign-on” en “Unavailable on away” actief staat. Selecteer daarna in welk groep je de inkomende bellers wilt ontvangen. Wanneer je deze mogelijkheid niet hebt dan sta je vast in de belgroep en is dynamisch in- en uitloggen niet mogelijk.
- Ga naar instellingen
- Ga naar Contact Center
- Activeer Uit- en inloggen van de belgroep
- Activeer Uit- en aanzetten van de actuele status in de belgroep
- Selecteer de belgroep waar je de inkomende bellers wilt ontvangen. Kun je dit vinkje niet activeren dan betekent dit dat je vast in de belgroep zit en de dynamische login functie is dan niet geactiveerd
Wildix collaboration
Selecteer bij nummer 1. met welke applicatie er gebeld wordt, via een vast toestel, web of allemaal tegelijk. Maak je alleen gebruik van een headset selecteer hier dan altijd web.
- Invoeren van telefoonnummer of naam
- Knop om bellen te activeren
- Overzicht van collega's verdeeld in groepen of afdelingen
- Snelkeuze toetsen
- Chat functionaliteit
- Belhistorie, inkomend en uitgaand belverkeer van de gebruiker
Overzicht van collega's verdeeld in groepen of afdelingen
Voor de online status van alle of een aantal collega's, ga je naar collega's in het overzicht. Wanneer je voor de eerste keer met collaboration start voeg je jouw collega's toe in onderstaande stappen.
- Selecteer de pijl naar beneden en ga naar 2. edit collega's
- In het zoekveld kun je op naam zoeken naar jouw collega of groep.
- Vink de groep en de personen aan van jouw keuze en bevestig.
Overzicht van de sneltoetsen
Onder FN staan alle snelkeuze toetsen (wanneer geconfigureerd). Met deze knoppen kun je direct een belgroep bellen of bepaalde instellingen activeren. Wanneer er bijvoorbeeld een escalatie is en er moet een extra melding worden afgespeeld of een doorschakeling naar een ander nummer dan kan dit via een sneltoets. Op aanvraag kunnen wij dit voor jullie configureren.
Inloggen Wildix voor Zendesk app
Na te zijn ingelogd in Wildix collaboration, ga je naar het Zendesk dashboard en log je in met dezelfde login gegevens als in Wildix collaboration. Wanneer in jouw Zendesk omgeving geen login account zichtbaar is, vraag aan je teamleider of verantwoordelijke met admin rechten in Zendesk dat dit alsnog wordt geactiveerd.
- Activeren van de Wildix voor Zendesk app
- Login met extensie en wachtwoord
Wanneer je bent ingelogd selecteer op jouw profiel 1. en kies hier als device Web 2. wanneer dit niet staat aangevinkt. Voor het uitloggen kies Sign out 3.
Bellen met de Wildix voor Zendesk app
- Invoerveld voor telefoonnummer of naam
- Aanpassen Status online, DND of Away
- Alle recente in- en uitgaande oproepen
- Alle in- en uitgaande oproepen
- Contacten en collega's
Inkomend gesprek
- Gesprek verbreken
- Gesprek opnemen om later terug te luisteren, wanneer niet automatisch ingesteld
- Gesprek doorverbinden warm of koud
- Gesprek pauzeren
- Nieuw ticket wordt in Zendesk automatisch geopend bij een inkomend gesprek
Opname na gesprek in ticket
Na een gesprek, wordt automatisch de opname van het gesprek in het ticket toegevoegd.
Inkomend gesprek doorverbinden
Bij een inkomend gesprek volg onderstaande stappen wanneer het gesprek moet worden doorverbonden.
- Wanneer een gesprek wordt doorverbonden kies eerst voor pauze
- selecteer doorverbinden
Bij het doorverbinden zijn er meerdere keuzes mogelijk:
- Doorverbinden naar jouw collega's
- Doorverbinden in het overzicht van de contacten
- Doorverbinden naar de snelkeuze groepen (wanneer geconfigureerd)
- Zoekveld naar jouw contact of collega
Na een keuze te hebben gemaakt, kies voor direct (koud) of call (warm) doorverbinden:
- Vul hier de naam van jouw contact/collega in
- selecteer hier voor doorverbinden
- Warm doorverbinden met voor aankondiging
- Direct doorverbinden zonder voor aankondiging
Voor vragen en/of opmerkingen neem contact met ons op via chat, mail help@pluscloud.nl of bel naar +31(0)40-4014004 de chat functionaliteit kun je vinden in Wildix collaboration.