Vraag
Ik heb problemen met mijn headset. Hoe kan ik dit oplossen?
Antwoord
Afhankelijk van het type headset, adviseren wij je de volgende stappen door te lopen:
- USB Headsets
- Controleer of de kabel goed is aangesloten en indien mogelijk, probeer om aan te sluiten aan een andere poort.
- Verifieer of het probleem is verholpen wanneer je een andere headset aansluit, of sluit jouw headset aan op een ander apparaat.
- Verifieer de geluidsinstellingen op jouw device, bijvoorbeeld het volume.
- Wanneer je werkt via Chrome of een andere browser, controleer of je microfoon toegang hebt gegeven.
- Controleer de speaker en microfoon instellingen in Collaboration.
- Bluetooth Headsets
Wij raden het gebruik van Bluetooth headsets in kantooromgevingen af vanwege de dichtheid van andere draadloze signalen die zouden kunnen verstoren. Indien je een draadloze headset wilt gebruikten raden wij aan om een W-AIR Headset of een DECT USB headset te gebruiken. Neem contact op met jouw Account Manager als je hierover meer wilt weten.
- Controleer of Bluetooth is ingeschakeld en of de headset is verbonden.
- Verifieer of het probleem is verholpen wanneer je een andere headset aansluit, of jouw headset aansluit aan een ander apparaat.
- Verifieer de geluidsinstellingen op jouw device, bijvoorbeeld het volume.
- Wanneer je werkt via Chrome of een andere browser, controleer of je microfoon toegang hebt gegeven.
- Controleer de speaker en microfoon instellingen in Collaboration.
- W-AIR Headset
- Controleer of de W-AIR Headset is ingeschakeld en volledig opgeladen. Je kunt de headset in de lader plaatsen om dit te controleren, de headset schakelt automatisch in zodra je deze in de lader plaast.
- Verifieer of er iets wijzigt wanneer je dichter bij de W-AIR Base gaat staan.
- Verifieer of de W-AIR Headset is al geregistreerd op de W-AIR Base.
- Verifieer of de W-AIR Headset zichtbaar is in jouw account. Als dit niet het geval is voeg de W-AIR Headset toe aan jouw account.
Als geen van deze stappen je heeft geholpen het probleem op te lossen, neem dan contact op met pluscloud Support en neem de stappen voor probleemoplossing die zijn uitgevoerd uit de bovenstaande lijst op in jouw verzoek.