Vraag
Wij hebben een nieuwe medewerker en willen nu een extra Wildix collaboration account aanmaken en wij willen een medewerker verwijderen.
Antwoord
Wanneer je een nieuwe gebruiker aanmaakt heb je hiervoor admin rechten nodig, wanneer je deze rechten nog niet hebt neem dan contact op met support. Bij aanmaken van een gebruiker is een volledige naam, en e-mailadres nodig.
Aanmaken account
Volg onderstaande stappen voor het aanmaken van een account:
- Ga in collaboration naar het pijltje naast instellingen
- Klik op Manage PBX
- Selecteer met de + toets voor een extra account
- Bepaal de rol van de gebruiker "admin" of "gebruiker"
- Volledige naam
- Extensie: Kies het volgende vrije nummer en let hierop niet te kiezen uit de nummers 112, 6XX, 7XX, 8XX, 9XX
- Office: Wanneer je wilt uitbellen met je direct kantoor nummer, vul dan hier het nummer in met +31
- E-mailadres van de gebruiker
- Mobile: Wanneer inkomende oproepen ook moeten worden doorgezet naar mobiel vul hier dan het mobiele nummer in met +31
- Dial plan: Dit niet wijzigen
- Language: Kies de juiste taal
- Group: Bepaal hier wat de rechten van de gebruiker moet zijn
- Department: selecteer hier de groep waarin de gebruiker deel uitmaakt
- License type: Kies de licentie type van de gebruiker
- Bevestig met OK
- Selecteer de gebruiker en kies voor Send Welcome Message de gebruiker ontvangt dan via mail het wachtwoord en de inlog extensie
Verwijderen account
Voor het verwijderen van een medewerker, selecteer de - toets en verwijder de gebruiker. Voordat je wilt verwijderen wordt nog de vraag gesteld "Delete user data" Wanneer er gekozen wordt voor deze optie dan worden ook alle gespreksopnames van de betreffende gebruiker verwijderd. Deze actie is niet meer te herstellen.