Ticketvelden zijn de velden die zichtbaar zijn in de linkerkant van Zendesk. Er zijn een aantal velden die standaard aanwezig zijn, genaamd systeemvelden. De belangrijkste velden zijn de volgende:
- Aanvrager
- Medewerker
- Onderwerp
- Status
- Type
- Prioriteit
- Tags
Met deze velden kan je gemakkelijk en overzichtelijk informatie weergeven en noteren in een ticket.
Naast de systeemvelden, kunnen er ook aangepaste velden aangemaakt worden. Je kan verschillende soorten types aanmaken:
- Drop-down lijst
Met dit veld kan je een lijst van voorgeselecteerde opties aanmaken, waaruit gekozen kan worden. Er kan maar één optie gekozen worden. Aan iedere optie wordt ook automatisch een tag gekoppeld. Je kan kiezen om een standaard keuze al in te vullen, of het veld nog leeg te laten. - Multi-select
Dit veld biedt dezelfde opties als een drop-down lijst, maar er kunnen meerdere opties gekozen worden. - Tekst
Een simpel tekstveld van één regel. - Meerdere regels
Een tekstveld met ruimte voor meerdere regels. - Numeriek
Een veld voor een enkel getal, zonder decimalen. - Decimaal
Een veld voor een enkel getal, met decimalen. - Checkbox
Dit kan gebruikt worden voor een ja/nee waarde. Wanneer de checkbox wordt aangevinkt, zal er een tag worden aangebracht. - Datum
Een veld waarmee je een datum kan kiezen in een kalender. - Creditcardnummer
Een veld waarin een creditcardnummer ingevoerd kan worden, die PCI-compliant is. Alleen de laatste vier cijfers zijn zichtbaar voor agents, en opgeslagen door Zendesk. - Regex
Een veld dat geconfigureerd kan worden om aan bepaalde voorwaarde te voldoen. Denk bijvoorbeeld aan een postcode, waarin het veld alleen ingevuld kan worden met vier cijfers en twee letters. Voor een uitgebreide lijst voorbeelden, zie Regexr.