Wanneer je in meerdere talen contact onderhoudt, is Dynamische Inhoud een krachtige tool. Je kan gemakkelijk een tekst in meerdere talen schrijven en Zendesk automatisch de juiste taal laten tonen.
Hoe het werkt: Je schrijft de verschillende taalversies. In plaats van de tekst, plaats je een Placeholder. Zendesk herkent de Placeholder en de voorkeurstaal van de gebruiker, en plaatst de tekst in de relevante taal.
Dynamische Inhoud is op vele plekken te gebruiken in Zendesk, bijvoorbeeld:
- Ticketformulieren
- Ticketvelden
- Macro's
- Triggers
- Automatiseringen
- Handtekeningen van Agenten
- Help Center
Het aanmaken van Dynamische Inhoud gaat als volgt:
- Ga naar het Beheercentrum > Workspaces > Dynamische Inhoud
- Kies voor item toevoegen
- Kies een naam voor het item
- Selecteer de standaardtaal
- Schrijf de tekst in de gekozen taal, klik op Maken
- Kies nu voor variant toevoegen
- Selecteer de volgende taal en schrijf de tekst in de gekozen taal en klik op Maken
- Kopieer de Placeholder en plak deze op de plek waar de Dynamische Inhoud moet verschijnen, bijvoorbeeld in een Ticketformulier of Trigger
Wanneer de voorkeurstaal van de aanvrager niet aanwezig is in de Dynamische Inhoud, zal de standaardtaal weergegeven worden.